مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 14:462023-11-30اقتصادي

میزگرد گردشگری| سفر 6 میلیون ایرانی به ترکیه در مقابل 10 هزار ترکیه ای به ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  میزگرد راه های رفع موانع گردشگری در استان آذربایجان شرقی به همت خانه توسعه آذربایجان در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

رحیم حیدری؛ دبیر میزگرد راه های رفع موانع گردشگری در استان آذربایجان شرقی در ابتدای این نشست با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت و خدمات، ویژگی هایی دارد که هیچ یک از صنایع ندارند و بسیاری از کشورها از آن به عنوان گذرنامه توسعه یاد می کنند.

وی جایگزین ناپذیری سفر، صادرات نامریی، نرخ تولید شغل، صنعت صلح، بزرگترین صنعت دنیا، صنعت حامی فقرا، تنها مزیت نسبی ایران و تنها گذرنامه رشد و توسعه ایران را از جمله ویژگی های منحصر به فرد اقتصاد گردشگری در کشورمان دانست.

  اقتصاد گردشگری همواره دو تا سه برابر اقتصاد جهانی است حیدری با بیان اینکه اقتصاد گردشگری همواره دو تا سه برابر اقتصاد جهانی بوده است، ادامه داد: بحران هایی چون کرونا ممکن است که این شاخص را تغییر دهند، اما در عرض یکسال پس از رفع این بحران، گردشگری باز هم به جایگاه خود بازمی گردد که این امر به دلیل سبک زندگی انسان در راستای حذف فیزیکی انسان از حضور در محل کار است.

744 شغل مستقیما با سفر درگیر هستند وی با تاکید بر اینکه 744 شغل مستقیما با سفر درگیر هستند و هیچ شغلی وجود ندارد که مستقیم و یا غیرمستقیم با توریسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزگرد گردشگری| سفر 6 میلیون ایرانی به ترکیه در مقابل 10 هزار ترکیه ای به ایران

میزگرد گردشگری| سفر 6 میلیون ایرانی به ترکیه در مقابل 10 هزار ترکیه ای به ایران